Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aspekty zásob v maloobchodě: modely přirozených úbytků zásob a ztratného
Beranová, Michaela ; Solař, Jan (oponent) ; Žufan, Pavel (oponent) ; Buřita, Ladislav (oponent) ; Fedorová, Anna (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou stanovení objektivní výše normy přirozených úbytků zásob a ztratného v maloobchodě. V rámci disertační práce jsou zkoumány faktory, které ovlivňují výši nezaviněných ztrát na zásobách, a možné přístupy ke kalkulaci relevantní výše normy přirozených úbytků zásob a ztratného v typických maloobchodních prodejnách. Disertační práce svým zaměřením reaguje na problém, který v oblasti daní z příjmů existuje již od roku 1995, avšak jeho koncepční řešení stále chybí. Tímto aktuálním problémem, jež se projevuje zejména v oboru maloobchodního podnikání, je právě stanovení objektivní výše normy ztratného a přirozených úbytků zásob. Disertační práce je založena na rozsáhlém výzkumu, který byl realizován nejen v provozovnách maloobchodu, ale také na straně správců daně. Na základě výsledků provedeného výzkumu byly vymezeny hlavní faktory, které mají významný vliv na objem přirozených úbytků zásob a ztratného v typických maloobchodních prodejnách. Na těchto faktorech a determinaci jejich vlivu jsou následně vystavěny dva matematické modely pro určení objektivní výše normy přirozených úbytků zásob a ztratného v konkrétní maloobchodní prodejně. Jedná se o model založený na statistických metodách vícenásobné regrese a o model, jehož základem je fuzzy logika, resp. fuzzy matematika. V závěru disertační práce jsou oba realizované modely diskutovány, a to jak po stránce jejich relevantnosti, tak také z hlediska jejich praktické aplikace. Závěr disertační práce představuje rovněž shrnutí přínosů této práce pro praxi a teorii a jsou zde nastíněny potenciální možnosti další vědecké práce v této oblasti.
Užití nových technologií na poli in-store marketingové komunikace v České republice a zahraničí
Altalová, Kristina ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Užití nových technologií na poli in-store marketingové komunikace v České republice a v zahraničí" se zabývá využitím nových technologií, jako je technologie iBeacon, LCD monitory, mobilní technologie a různé typy interaktivních zařízení (např. iPad) v místě prodeje. Teoretická část se snaží stručně popsat problematiku in-store marketingové komunikace, její nástroje a fungování. Dále seznamuje se základními pojmy vážícími se k in-store marketingové komunikaci. Rozebírá typy nových technologií, které se užívají v tomto typu marketingové komunikace a jejich funkčnost. V praktické části této práce jsou teoretické poznatky o nových technologiích implementovány na reálné prostředí českých obchodních center, specificky na centrum Černý Most a Palladium. Informace o využití těchto technologií jsou získávány především z elektronických a knižních zdrojů, popis českých obchodních center vychází z vlastního pozorování a konzultace s vedením obou center. Cílem práce je popsat možnosti využití nových technologií v tomto typu komunikace a popsat jejich reálné užití v ČR. Závěrem práce jsou pak případná doporučení vycházející jak z vlastního pozorování, tak z rešerše užití podobných technologií jinde ve světě.
Aspekty zásob v maloobchodě: modely přirozených úbytků zásob a ztratného
Beranová, Michaela ; Solař, Jan (oponent) ; Žufan, Pavel (oponent) ; Buřita, Ladislav (oponent) ; Fedorová, Anna (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou stanovení objektivní výše normy přirozených úbytků zásob a ztratného v maloobchodě. V rámci disertační práce jsou zkoumány faktory, které ovlivňují výši nezaviněných ztrát na zásobách, a možné přístupy ke kalkulaci relevantní výše normy přirozených úbytků zásob a ztratného v typických maloobchodních prodejnách. Disertační práce svým zaměřením reaguje na problém, který v oblasti daní z příjmů existuje již od roku 1995, avšak jeho koncepční řešení stále chybí. Tímto aktuálním problémem, jež se projevuje zejména v oboru maloobchodního podnikání, je právě stanovení objektivní výše normy ztratného a přirozených úbytků zásob. Disertační práce je založena na rozsáhlém výzkumu, který byl realizován nejen v provozovnách maloobchodu, ale také na straně správců daně. Na základě výsledků provedeného výzkumu byly vymezeny hlavní faktory, které mají významný vliv na objem přirozených úbytků zásob a ztratného v typických maloobchodních prodejnách. Na těchto faktorech a determinaci jejich vlivu jsou následně vystavěny dva matematické modely pro určení objektivní výše normy přirozených úbytků zásob a ztratného v konkrétní maloobchodní prodejně. Jedná se o model založený na statistických metodách vícenásobné regrese a o model, jehož základem je fuzzy logika, resp. fuzzy matematika. V závěru disertační práce jsou oba realizované modely diskutovány, a to jak po stránce jejich relevantnosti, tak také z hlediska jejich praktické aplikace. Závěr disertační práce představuje rovněž shrnutí přínosů této práce pro praxi a teorii a jsou zde nastíněny potenciální možnosti další vědecké práce v této oblasti.
Podnikatelský plán
Slabý, Adam ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Čámská, Dagmar (oponent)
V této bakalářské práci je kladeno za cíl sestavit plný podnikatelský plán pro ověření životaschopnosti a ucelení představy o konkrétním zamýšleném projektu. Práce je rozdělena na dvě základní části- teoretickou a praktickou. V části první, teoretické se bude pojednávat o samotném pojmu, účelu, formách a jednotlivých nezbytných kapitolách, které by měly být součástí každého plného podnikatelského plánu. Druhá, praktická část je sestavena dle obsahových kapitol části první a je v ní sestavován projekt maloobchodu s potravinami.
Lokační data se zaměřením na oblast retailu
Kalus, Vilém ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá teorií a praktickým pohledem na oblast Location Intelligence. Konkrétně pojednává o určitých částech při vývoji aplikace Geolitica, zaměřenou na analýzu zákaznického chování pro majitele retailových objektů (maloobchodních prodejen) specializovaných na koncového zákazníka. Představuje tak novou možnost pro výzkum spotřebitelského chování. Téma lokačních dat proto, že předmětem zkoumání je pohyb zákazníků po určité obchodní ploše. Aplikace slouží jako nástroj pro majitele obchodních ploch (nebo marketéry) pro podporu lepšího zacílení na zákazníky. Aplikaci celkem vyvíjeli čtyři řešitelé - tři diplomanti (Martin Matějka, Tomáš Rosenberger a Vilém Kalus) a Ondřej Funiok. Mezi hlavní cíle diplomové práce bylo popsat aplikaci z pohledu businessu a vytvořit návrh uživatelského rozhraní. Pomocí business modelu jsme schopni pochopit, jak aplikaci uvést do komerčního světa. Cílů bylo dosaženo prvotně pomocí rešerše tématiky Location Intelligence, stanovení teoretických základů k informatice a geo-informatice. Stanovení pojmů a teorií k Business Intelligence, Location Intelligence a vybraným business modelům. Praktická část se věnovala aplikaci daného business modelu na vyvíjený produkt. Diplomová práce pokračuje soupisem poskytovaných funkcí. Z popisu vychází předpoklady pro řešení uživatelského rozhraní. Praktickou část završí případ užití aplikace v prostředí Vysoké školy ekonomické v Praze. Přínos diplomové práce se skrývá v řešení projektu aplikace, jež má vizi uvedení do praxe. Další přínosy jsou v teoretickém příspěvku do oblasti Location Intelligence, kde nacházíme poměrně málo teoretických zdrojů, a analytický postup pro návrh uživatelského rozhraní aplikace.
Ekonomika a řízení vybraného podniku maloobchodu
VALDMAN, Zdeněk
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnocení a analyzování ekonomiky vybraného maloobchodního podniku a na základě získaných informací stanovení doporučení vedoucích ke zlepšení. Vybraným podnikem se stala společnost Czech Computer, s. r. o., která již několik let patří k největším společnostem na českém ICT trhu. K dosažení cíle byla použita finanční analýza, která slouží jako základ ke zhodnocení ekonomické situace. K analýze okolí podniku byl použit Porterův model pěti sil a zhodnocení vnějšího a vnitřního prostředí bylo provedeno pomocí SWOT analýzy . Jako zdroje dat byly využity firemní výkazy z let 2006 až 2010. V teoretické části jsem se věnoval vymezení obchodu, jeho funkci a významu. Dále jsem se zaměřil na maloobchod, jeho definování, popis maloobchodní činnosti a maloobchodních jednotek. V další části jsem se zabýval podnikem, jeho životním cyklem, strategií, posláním a analýzou jeho zdrojů a okolí. V praktické části jsem se zaměřil na finanční analýzu a přehledné znázornění vývoje jednotlivých ukazatelů pomocí grafického zobrazení a srovnávací tabulky. Na základě porovnání vypočítaných výsledků s doporučenými hodnotami, údajů z Porterova modelu a SWOT analýzy jsem snažil popsat ekonomickou situaci, ve které se podnik nachází a navrhnout doporučení. Hypotéza tvrdící, že tržby společnosti každoročně rostou, byla vyvrácena pomocí údajů z výkazů zisku a ztráty. Druhá hypotéza byla zaměřena na finanční situaci podniku s tvrzením, že společnost se dle standardních finančních ukazatelů nachází v dobré finanční situaci. Tuto hypotézu se díky velmi vysokým hodnotám Altmanova Z-skóre podařilo potvrdit. ?
Návrh Retail Business DSS
Mašek, Daniel ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Šikuda, Martin (oponent)
Motivací k výběru právě tohoto tématu nebyla komplexita globálního světa ani rostoucí tlak na rychlé a efektivní manažerské rozhodnutí, tak jak se často v podobných textech uvádí. Hlavním impulsem byla synergie tří hlavních aspektů mého magisterského studia. Prvním milníkem je samotné studium hlavní specializace: Informačního managementu, Katedry Systémové analýzy na Fakultě informatiky a statistiky, Vysoké školy ekonomické v Praze. Druhým je vedlejší specializace magisterského studia: Retail business, Katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací, Fakulty mezinárodních vztahů, Vysoké školy ekonomické v Praze. Posledním a ne nepodstatným aspektem pak je souběžně vykonávaná praxe v oboru řízení projektu ICT/IS a logistiky provozu. Primárním cílem práce je koncept návrhu DSS, určený k podpoře rozhodovacího procesu rozvoje sítě maloobchodních jednotek fiktivní společnosti JK, a.s.. Dílčími cíly naplnění hlavního cíle jsou: určení teoretických předpokladů, metod a metodik potřebných k návrhu DSS, popis a analýza společnosti a sítě maloobchodních jednotek, procesní analýza rozhodovacího procesu rozvoje sítě maloobchodních jednotek, návrh systémově dynamického modelu, tvořícího jádro DSS a samotného návrhu DSS. Sekundárním cílem je shromáždění dostatečných teoretických i praktických podkladů pro prezentaci návrhu DSS top managementu společnosti. Hlavními přínosy práce jsou naplnění hlavního a vedlejšího cíle práce, spolu se samotným návrhem DSS, který lze omezeně aplikovat pro podporu rozhodovacího procesu ve společnosti. Dalšími přínosy pro společnost JK, jsou závěry některých kapitol, které lze využít pro plánování marketingových kampaní, vytvoření znalostní základny, hodnocení efektivity prodeje a lidských zdrojů, atd. Hlavním přínosem pro autora je pak osobní a profesní růst vlivem zisku nových znalostí, aplikací osobního přístupu řešení problémů a praktickým uplatněním teoretických poznatků.
Finanční zainteresovanost manažerů prodejen maloobchodních řetězců na výkonnosti prodejen -- analýza nástrojů manažerského účetnictví
Benešová, Zuzana ; Stránský, Jakub (vedoucí práce) ; Kvasničková, Iveta (oponent)
Autor práce: Zuzana Benešová, studentka 3. ročníku Fakulty financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze Vedoucí práce: Ing. Jakub Stránský, CEMS MIM, Katedra manažerského účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze Termín práce: Zadání: 28.2.2009 Sběr dat: 14.3.2009 Verze pro připomínky: 13.4.2009 Verze pro korektury: 24.4.2009 Odevzdání hotové práce: Květen 2009 Posudky: Červen 2009 Oponování: Červen 2009 1. Cíl práce V bakalářské práci se budu zabývat studiem systému hodnocení, kompetence a motivace manažerů prodejen retailingových řetězců. Především bych se chtěla zaměřit na vazbu mezi hodnocením manažera v závislosti na výsledku prodejen a jeho kompetencí tyto výsledky ovlivnit. Dále mě bude zajímat, zda jsou manažeři hodnoceni i dle dalších kritérií, než je výkonnost prodejny. Postup práce: Sběr potřebných dat. Prověření hypotéz. Objasnění problémů Návrh možného řešení problémů Hypotézy: Manažeři prodejen maloobchodních řetězců jsou finančně ohodnoceni na základě hodnotových ukazatelů. Manažeři jsou kompetentní ovlivňovat tyto ukazatele a jsou tedy finančním hodnocením motivováni k příznivějším výsledkům. Manažeři jsou hodnoceni na základě dalších kritérií, jako mohou být: čerstvost potravin, řádná prezentace produktů, krátké fronty u kas, čistota na prodejně i v zázemí, vstřícnost zaměstnanců k zákazníkům, 2. Způsob šetření Ahold Czech Republic, a.s. Rozhovor se zaměstnancem oddělení Compensations&Benefits (garant práce), získání potřebných dat a následné zpracování. Rozhovor s vybraným Distrikt Managerem. Rozhovor s vybraným Store Managerem. Účast na projektu SMS certifikace a zhodnocení výsledků. Tesco Stores ČR, a.s. Rozhovor s manažerem konkrétní prodejny, porovnání získaných dat s analýzou ve společnosti Ahold Czech Republic. 3. Literatura Cimer P. & Zadražilová D. a kol, Retail Management, Management Press, Praha 2007 Drury C., Management and cost accounting, 7th edition, 2008 Dvořáková Z. a kol, Management lidských zdrojů, C.H. Beck, Praha 2007 Fibírová J., Šoljaková L., Wagner J., Nákladové a manažerské účetnictví, Aspi, Praha 2007

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.